Seiklused

Seiklusteks nimetatakse kõiki tegevusi, millega skaudid tegelevad. Seiklustega saavad skaudid tõestada, et nad on programmis seatud eesmärgid täitnud või liikumas selle poole.

Ühe suurema seiklusega võib täita ka mitu eesmärki. Ühe seikluse raames võivad salgaliikmed saavutada ka erinevaid eesmärke. Seikluse läbimisel võidakse täita ka planeeritust erinev eesmärk või võib juhtuda et eesmärk jääb täitmata.

Iga salga liige võib seiklusteks ideesid pakkuda, lõplik seiklus valitakse välja salgaga koos, arvestades seda et seiklus aitaks täita veel saavutamata eesmärke.

Iga seiklus algab planeerimisest – millal toimub väljasõit, kes võtab kaasa kompassi, kui palju küpsiseid on vaja osta jne. Iga seiklus lõppeb tagasivaatega – mis oli hästi, mida oleks saanud paremini, kas seatud või mõni muu eesmärk sai täidetud jm.

Üks seiklus võib kesta nädalaid aga teine vaid ühe koonduse.

Seiklusteks ideid ammutada saab seikluste andmebaasist. Selleks, et seikluste andmebaas oleks pidevalt arenev, kasvav ja vastaks meie kõigi vajadustele, on vaja seda pidevalt täiendada uute seiklustega. Seega kui leiad, et mõni lahe tegevus, mida sina, sinu salk või üksus on ette võtnud, aga seda pole baasis, siis lisa see ise SIIT!

Hundu Alias

Hundu alias on nagu tavaline alias aga skautlike sõnadega. Ülesanne on veeretada täringut ja vastavalt saadud numbrile küsib sinust eelmine…

Uue impromängu loomise mäng (4-20)

I variant Kirjeldus (Selgitus) Osalejatel on 2 minutit aega välja mõelda totaalselt uue mängu reeglid. Kahe minuti möödudes küsib mängujuht…

Helilaine (4-20)

Kirjeldus (Selgitus) Osalejad on ringis. Mängujuht (A) paneb käima ühe helirütmi. Kasutada võib eeskätt suuga tehtavaid häälitsusi või kasutada käsi…

1-30 (4-20)

Kirjeldus (Selgitus) Osalejad on ringis. Suletakse silmad või vaadatakse maas olevat mõttelist ringi keset. Ükshaaval hakatakse suvalises osalejate järjekorras lugema…

Kaske-Kaske (4-20)

Kirjeldus (Selgitus) Osalejad on ringis. Alustatakse uhiuute liitsõnade moodustamist. Kõigepealt pannakse mängule käima rütm. Sobib hästi, kas plaks reitele, nips…

Ühispilt (4-60)

Kirjeldus (Selgitus) Osalejad täidavad ühtlase tihedusega mänguala ja jälgivad pingsalt üksteist. Mäng toimub ilma sõnu kasutamata. 10 sekundi jooksul on…

Ma olen puu (4-20)

Kirjeldus (Selgitus) Osalejad kogunevad mänguala serva. Mängujuht (A) astub mängualasse ja defineerib end mõneks objektiks, asjaks, olendiks või nähtuseks ning…

Seosteloomisahel (2-20)

Kirjeldus (Selgitus) Osalejad on ringis. Mängujuht (A) lausub selgelt ja valjult mingi suvalise sõna. Mängujuhist vasakul asuv osaleja (B) ütleb…

Kopeerimisring + Sina-Jah (4-20 osalejat)

Kirjeldus (Selgitus) Mäng on hea sulam eelkirjeldatud kahest mängust ning mängitakse samuti ringis. Kindlasti tasub “Kopeerimisring” ja “Sina-Jah” mängud eeskätt…

Sina oled meister (4-20)

Kirjeldus (Selgitus) Osalejad on ringis. Mängujuht alustab liigutuste tegemisega ning kõikide ülesandeks on maksimaalse täpsusega kopeerida mängujuhti (Isegi häälitsusi). Mingil…

Kopeerimisring (2-20 osalejat)

Kirjeldus (Selgitus) Osalejad on ringis. Mängujuht (A) pöördub oma vasakul käel asuva lähima osaleja (B) poole ning nad pööravad end…

Sina-Jah (4-20 osalejat)

Kirjeldus (Selgitus) Osalejad on ringis. Mängujuht pöördub suvaliselt valitud osaleja poole (B), öeldes talle “Sina” Osaleja (B) ülesandeks on märgata…

Nimeahel (2-20 osalejat)

Kirjeldus (Selgitus) Osalejad on ringis. Tase I Mängujuht (A) viib oma tähelepanu, viidates käe ja otsa vaatamisega vabalt valitud osalejale…

Räpi oma nimi (2-20 osalejat)

Kirjeldus (Selgitus) Osalejad võtavad ringi ja mängujuht seletab harjutust. Kõik osalejad võtavad endale räppari enesekindla oleku ja valmistuvad suurejooneliseks räpiturneeks. …

Mandariini leidmine (jõulutegevus 6)

Pane palju sokke nöörile. Ühele sokile pane sisse mandariin. Salk/pesa peab töötama koos. Nad võivad pigistada 3 sokki, nuusutada kolme…

Aja arvamine (jõulutegevus 5)

Advendi mäng (24 päeva adventi) – tõuse püsti pärast 24 sekundit Salk/pesa on kükis ning peavad püsti tõusma pärast 24…