Uue impromängu loomise mäng (4-20)

I variant

Kirjeldus (Selgitus)

  • Osalejatel on 2 minutit aega välja mõelda totaalselt uue mängu reeglid.
  • Kahe minuti möödudes küsib mängujuht suvalise osaleja käest, millistes mängureeglites kokku lepiti. Teised osalejad siis enam abistada ei tohi.
  • Osalejad mängivad mängu läbi.
  • Kollektiivne järelanalüüs värskelt loodud mängule.
    • Mis meeldis? Mis segaseks jäi? Mis raskusi valmistas? jne

II variant

Kirjeldus (Selgitus)

  • Osalejad alustavad mängu loomist, seda koheselt mängima asudes.
  • Osalejad liiguvad mängualal kaootiliselt ringi.
  • Osalejad märkavad teiste osalejate poolt tehtavaid füüsilisi ja/või helilisi pakkumisi, mille peale nad kas reageerivad või kopeerivat nähtut/kuuldut või siis täiendavad seda. Osalejad ise teevad julgeid pakkumisi ning jälgivad kuidas teised osalejad nendele reageerivad.
  • Mängujuht julgustab osalistel leidmaks erinevaid mustreid, mida osalejad saavad taaselustada.
  • Kui mängujuht märkab, et osalejad juba mõistavad ja mängivad värskelt avastatud mängureegleid, siis peatatakse mäng ja mängujuht küsib vabaltvalitud osaleja käest uue mängu reeglite seletust.
  • Toimub värskelt loodud mängu analüüs.

Eesmärgid

  • Oskus kollektiivselt midagi kokku leppida.
  • Olla osa loovast koostööst.

Mida jälgida

  • Aeg-ajalt ütle valjult välja, palju osalistel aega järel on. See annab neile tugevama kiirustustunde, et mingid kokkulepped peaksid peagi saavutatud olema.
  • Rõhuta, et kõik on õige ja keegi ei tea enne läbimängu päris täpselt, milline see mängides olema saab.