Sina-Jah (4-20 osalejat)

Kirjeldus (Selgitus)

  • Osalejad on ringis.
  • Mängujuht pöördub suvaliselt valitud osaleja poole (B), öeldes talle “Sina”
  • Osaleja (B) ülesandeks on märgata pöördumist ja anda selge sõnaga vastuseks “Jah”
  • Kui (A) on (B) poolt öeldud “Jah”-i kätte saanud, siis saab ta õiguse liikuda oma seisukohalt üle ringi (B) asukohale.
  • Osaleja (B) ülesanne on enne (A) kohale jõudmist pöörduda kellegi teise poole, viidates näiteks osalejale (C) ja öeldes talle “Sina”. Osaleja (B) ei saa taaskord enne oma kohalt liikuma kui ta pole saanud osaleja (C) poolset kinnitust “Jah”-i näol.
  • Muster kordub kuniks mängujuht lõpetab mängu.

Eesmärgid

  • Õpime reageerima nõustuvalt meie poole pöördumisel.
  • Tänu “Jah”-i ootamisele, õpime veenduma, et inimene, kelle poole pöördume, saab kindlasti meie poolt antud informatsiooni kenasti kätte.

Mida jälgida

  • Kui märkad, et mõni osaline jääb kõhklevalt valima, kelle poole pöörduda, siis julgusta tegema konkreetne valik ja jääma sellele kindlaks. Kui ühest korrast “Sina” ütlemisest ei piisa, siis selle asemel, et uus inimene leida, kes paneb tähele, lase osalejal senikaua valitule “Sina” öelda, kuniks ta lõpuks märkab seda.
  • Mõnikord öeldakse testimise mõttes ka mängu jooksul pöördumise vastuseks “Ei”. See on hea koht, kus mäng hetkeks peatada ja küsida mõlema osapoole käest, kuidas see “Ei” neid tundma pani. “Ei” saaja üldjuhul tunneb end halvasti, seega hea võimalus näidata kõigile, kuidas ideede ja pakkumiste vastu astumine võib meid halvasti tundma panna. Keegi meist ei taha ju seda omal nahal tunda.