Väikesaar 2023

Alustasime oma teed Naissaarele Noblessneri sadamast, kus meie üllatuseks sattusime väga vahva kapteni jahile. Nimelt said kõik soovijad kätt proovida jahi kursil hoidmisel, tüüri taga eesolevaid sihtmärke otsides ja merel kaasliiklejaid vältides. Merel möllava tuule tõttu saime kogu meeskonnaga enne sildumist isegi ühe erilise manöövri üheskoos sooritada.

Saarele jõudes ootas meid ees militaarse ajalooga kastiauto üks näidetest, mis sõidutas meid majutuspaika. Seal sattusime nii mõnegi üllatuse otsa ja pidime meelde tuletama skaudi mitte virisemise tõdesid.

Järgneval päeval oli kõigil hommikupoole ise võimalus saarel ringi uudistada, edasi ootas meid ees kastiauto ekskursioon. Sõitsime saare põhja ossa, kus külastasime 10A patareid ja õppisime saare militaarajaloo kohta. Ronisime tuletorni otsa ja piilusime sisse sõjaaegse mereliikluse pealtkuulamise hoonesse.

Tagasi külastusmajja jõudes ootas meid ees õhtu grilli, chilli ja saunaga. Kõige suuremaks saunaliseks kujunes Janne, kes võttis sellest viimast. Kuigi ega teisedki väga alla ei jäänud. Saunatamise ajal oli mõnus jahutada end terrassil, kus saime üheskoos istuda ja muljetada. Hilisõhtuks olid mitmed juba päris väsinud, sest päev oli pikk. Unetute tiitli võitsid endale Margaret ja Kevin, kes mängisid ööni välja Unot.

Järgmisel hommikul pakkisime asjad, sõime hommikusöögi ja tegime viimase sõidu kastiautoga sadamasse. Ilm oli küll tuuline, kuid nii ekstreemset sõitu, kui tulles oli, ei pidanud pühapeval kogema. Sadamasse jõudes tänati üksteist meeleoluka saarekülastuse eest ja igaüks seadis sammud kodupoole.