Uue impromängu loomise mäng (4-20)
I variant
Kirjeldus (Selgitus)
- Osalejatel on 2 minutit aega välja mõelda totaalselt uue mängu reeglid.
- Kahe minuti möödudes küsib mängujuht suvalise osaleja käest, millistes mängureeglites kokku lepiti. Teised osalejad siis enam abistada ei tohi.
- Osalejad mängivad mängu läbi.
- Kollektiivne järelanalüüs värskelt loodud mängule.
- Mis meeldis? Mis segaseks jäi? Mis raskusi valmistas? jne
II variant
Kirjeldus (Selgitus)
- Osalejad alustavad mängu loomist, seda koheselt mängima asudes.
- Osalejad liiguvad mängualal kaootiliselt ringi.
- Osalejad märkavad teiste osalejate poolt tehtavaid füüsilisi ja/või helilisi pakkumisi, mille peale nad kas reageerivad või kopeerivat nähtut/kuuldut või siis täiendavad seda. Osalejad ise teevad julgeid pakkumisi ning jälgivad kuidas teised osalejad nendele reageerivad.
- Mängujuht julgustab osalistel leidmaks erinevaid mustreid, mida osalejad saavad taaselustada.
- Kui mängujuht märkab, et osalejad juba mõistavad ja mängivad värskelt avastatud mängureegleid, siis peatatakse mäng ja mängujuht küsib vabaltvalitud osaleja käest uue mängu reeglite seletust.
- Toimub värskelt loodud mängu analüüs.
Eesmärgid
- Oskus kollektiivselt midagi kokku leppida.
- Olla osa loovast koostööst.
Mida jälgida
- Aeg-ajalt ütle valjult välja, palju osalistel aega järel on. See annab neile tugevama kiirustustunde, et mingid kokkulepped peaksid peagi saavutatud olema.
- Rõhuta, et kõik on õige ja keegi ei tea enne läbimängu päris täpselt, milline see mängides olema saab.